Ad
Sony Ericsson Xperia PLAY CDMA

Bevezetés

A 2011 májusában megjelent Sony Ericsson Xperia PLAY CDMA úttörő volt az okostelefonok funkcionalitásának és a dedikált játékfunkcióknak a kombinálásában. A gyakran „PlayStation Phone”-ként emlegetett készüléket úgy tervezték, hogy a PlayStation Portable-re (PSP) emlékeztető, kihúzható gamepad beépítésével a mobiljátékok rajongóit is megszólítsa. Bár már nem gyártják, továbbra is jelentős mérföldkő a mobil játékeszközök történetében.

Tervezés és kivitelezés

Az Xperia PLAY CDMA kialakítása a 119 x 62 x 16 mm-es méretekkel és 175 g-os tömeggel tűnik ki, ami a korszakára jellemző, kissé terjedelmesebb és nehezebb készüléket eredményez. Egyedülálló tulajdonsága a csúsztatható játékvezérlők voltak, amelyek érintésérzékeny vezérlőkkel és fizikai gombokkal biztosítottak tapintható játékélményt. A fényes műanyagból készült telefon klasszikus fekete és fehér változatban volt kapható, így a játékosoknak megfelelő, stílusos megjelenést kínált.

Megjelenítés

Az Xperia PLAY 4,0 hüvelykes LED-háttérvilágítású LCD-képernyője 480 x 854 képpont felbontású, ami körülbelül 245 ppi pixelsűrűséget eredményez. A 16:9 képarányú képernyő élénk színeket és megfelelő tisztaságot biztosított a játékhoz és a médiafogyasztáshoz egyaránt. Bár a modern szabványok nagyobb felbontást követelnek meg, a kijelző a maga korában eléggé kompetens volt, és egyensúlyt teremtett a megfizethetőség és a használhatóság között.

Teljesítmény és szoftver

A Qualcomm MSM8255 Snapdragon S2 1,0 GHz-es Scorpion processzorral és Adreno 205 GPU-val ellátott Xperia PLAY-t úgy szerelték fel, hogy a korabeli játékigényeket kezelni tudja. A mellékelt 512 MB RAM, bár a mai szabványokhoz képest szerény volt, elegendő volt az Android 2.3.4 Gingerbread futtatásához és a zökkenőmentes játékélményhez. A készülék egy külön játékboltot is támogatott, amely az egyedi vezérlésre optimalizált játékok egész sorát tartalmazta.


    Ad

Kamera

Az Xperia PLAY fő kamerája egy 5 MP-es, autofókuszos, LED vakuval ellátott fényképezőgép volt, amely 720p felbontású videók rögzítésére volt képes. Bár a kamera nem volt a készülék elsődleges fókusza, az alkalmi fényképezéshez elfogadható teljesítményt nyújtott, ami egybecsengett a többi, ebben az időszakban kiadott okostelefonnal. A korához képest szerény funkció, a szelfikamera jelenléte pluszt jelentett, még akkor is, ha alapfunkciókat kínált.

Audio és kommunikáció

A készüléket sztereó hangszórókkal szerelték fel, amelyek gazdag hangkimenettel fokozzák a játékélményt. A szabványos 3,5 mm-es fejhallgató-csatlakozó lehetővé tette a felhasználók számára, hogy csatlakoztassák az általuk preferált audio-kiegészítőket. A csatlakozási lehetőségek a korához képest átfogóak voltak, beleértve a Wi-Fi 802.11 b/g/n-t DLNA képességekkel, a Bluetooth 2.1-t és a GPS-t. Ezek a funkciók biztosították, hogy a felhasználók jól kapcsolódhassanak és élvezhessék a multimédiás funkciók széles skáláját.

Tárolás és akkumulátor

Az Xperia PLAY tárhelye egy 8 GB-os microSDHC-kártyát tartalmaz, amely a dedikált kártyahelyen keresztül bővíthető. A belső memória azonban 400 MB-ra volt korlátozva, így a médiatárolás a külső kártyára támaszkodott. A kivehető 1500 mAh-s Li-Ion akkumulátor akár 405 óra készenléti időt és 7 óra 40 perc beszélgetési időt biztosított, ami kiegyensúlyozottá tette a játékmenetet és a mindennapi telefonhasználatot.

Összegzés

A Sony Ericsson Xperia PLAY CDMA ambiciózus kísérlet volt arra, hogy egyesítse a mobiljátékok és az okostelefonok világát. Innovatív kialakítása és dedikált játékfunkciói új élményt hoztak a mobileszközökbe, így a kor játékrajongói számára megfelelő, bár hiánypótló eszközzé vált. Bár a mobiltechnológia fejlődése már megelőzte, az Xperia PLAY továbbra is emlékezetes marad a mobiljátékok történetében. A körülbelül 70 eurós induló árával egyedülálló értéket kínált azoknak, akik integrált játékélményt keresnek egy okostelefonon.


    Ad