Ad
Nokia Asha 205

Bevezetés

A 2012 novemberében bejelentett és ugyanezen év negyedik negyedévében megjelent Nokia Asha 205 a Nokia funkcionális és megfizethető telefonok közé tartozott, amelyek célja a funkcionalitás és a megfizethetőség egyensúlyának megteremtése volt. Megszűnése ellenére az Asha 205 továbbra is figyelemre méltó példája a Nokia azon stratégiájának, amellyel az alapvető mobiltelefon-funkciókat kereső, költségtudatos fogyasztókat kíván megszólítani. Ez az áttekintés az Asha 205-öt meghatározó specifikációkkal és funkciókkal foglalkozik.

Tervezés és kivitelezés

A Nokia Asha 205 kompakt és könnyű, 112,8 x 61,1 x 13 mm-es méretei és mindössze 94 grammos súlya miatt. A korszak telefonjaira jellemző, tartós műanyag házzal rendelkezik, amely strapabíróvá teszi, és képes ellenállni a mindennapi igénybevételnek. A teljes QWERTY-billentyűzet beépítése kiemelkedő tulajdonsága, amely tapintható élményt nyújt, megkönnyítve a könnyebb szövegírást és e-mailezést, ami különösen a számítógépes kommunikációról a mobilra áttérő felhasználók számára vonzó.

Megjelenítés

Az Asha 205 egy 2,4 hüvelykes TFT-kijelzővel rendelkezik, amely 65K szín megjelenítésére képes. A 320 x 240 képpont felbontású és körülbelül 25,9%-os képernyő-test arányú kijelző megfelelő volt a telefon alapvető feladataihoz, mint például az SMS-ezés, egyszerű alkalmazások böngészése és hívások kezdeményezése. Bár mai mércével mérve korlátozottnak tűnhet, a kijelző a kornak és a célközönségnek megfelelő volt, mivel inkább az olvashatóságra és az alapvető interakciókra, mintsem a multimédiás használatra összpontosított.

Teljesítmény és memória

A motorháztető alatt az Asha 205 64 MB belső tárhelyet kínált, amely egy dedikált microSDHC kártyahelyen keresztül bővíthető. Ez a funkció létfontosságú volt azon felhasználók számára, akiknek fotók, zenék és Java-alkalmazások tárolására volt szükségük. Támogatta a GSM 2G hálózati technológiát, és GPRS- és EDGE-kapcsolattal rendelkezett, ami lehetővé tette az alapvető internetböngészést szerény sebességgel, ami elegendő volt az időszak alapvető webes szolgáltatásaihoz.


    Ad

Csatlakoztathatóság és funkciók

Ami a csatlakoztathatóságot illeti, az Asha 205 Bluetooth 2.1 EDR-rel rendelkezik, amely lehetővé tette a rövid hatótávolságú vezeték nélküli kommunikációt más eszközökkel. Hiányoznak azonban az olyan modernebb csatlakozási lehetőségek, mint a WLAN vagy az NFC, ami tükrözi, hogy a készülék egy olcsó telefonra összpontosít. A készülék sztereó FM-rádióval van felszerelve RDS-sel és felvételi képességekkel, ami fokozza a szórakoztató kínálatot. Egy másik kiemelkedő funkció a dedikált Facebook billentyű, amely tükrözi a korszak közösségi média rajongóinak kiszolgálására irányuló törekvést, gyors hozzáférést biztosítva a platformhoz.

Kamera és hang

A telefon hátoldalán egyetlen VGA-kamera található, amely alapvető fényképek készítésére és QCIF felbontású, 10 fps sebességű videofelvételek rögzítésére képes. Bár kiváló minőségű fényképezésre nem alkalmas, a gyors pillanatok megörökítésére működőképes volt. Hangzás tekintetében az Asha 205 hangszórót és 3,5 mm-es fejhallgató-csatlakozót tartalmaz, így a felhasználók speciális adapterek nélkül hallgathatnak zenét és rádiót.

Az akkumulátor élettartama

Az akkumulátor élettartama a telefon egyik erőssége, amelyet egy cserélhető Li-Ion 1020 mAh kapacitású akkumulátor táplál. A Nokia akár 891 óra készenléti időt, akár 11 óra beszélgetési időt és akár 31 óra zenelejátszást is hirdetett, így a készülék ideális azoknak a felhasználóknak, akiknek fontos a hosszú élettartam a gyakori újratöltés helyett.

Összegzés

Összességében a Nokia Asha 205 a maga idejében meggyőző választás volt, amely a megfizethető, megbízható és egyszerű mobiltelefont keresők számára készült. Bár nem rendelkezett a mai okostelefonok fejlett funkcióival, az alapvető funkciókat megbízható akkumulátor-üzemidővel, felhasználóbarát kezelőfelülettel és a közösségi média elérhetőségével biztosította. Élénk színekben, például cián, magenta, narancs, rózsaszín és fehér színben volt elérhető, és a különböző ízléseknek megfelelő személyre szabhatóságot is kínált. Az 50 EUR körüli ára aláhúzta az értékállóságát, hiszen egy olyan költséghatékony kommunikációs eszközről van szó, amely hatékonyan felöleli a célszegmens igényeit.


    Ad