Ad

Bevezetés
Az LG Prada 3.0, a korábbi LG Prada telefonok utódja, az LG és az ikonikus divatmárka, a Prada közös munkája volt. A 2012 januárjában megjelent készüléket úgy tervezték, hogy ötvözze a csúcskategóriás dizájnesztétikát a hozzáértő okostelefon-technológiával. Ez a telefon akkoriban a divat és a technológia fontos metszéspontját jelentette, és olyan felhasználókat vonzott, akik a funkcionalitás mellett a stílusra is odafigyeltek. Az okostelefon-technológia fejlődésével azonban a megjelenése óta a Prada 3.0 megszűnt, de luxus vonzereje miatt továbbra is említésre méltó marad a mobiltelefontörténelemben.
Tervezés és kivitelezés
Az LG Prada 3.0-t karcsú és elegáns dizájn jellemzi, ami a divatház névadójának hatását mutatja. A készülék méretei 127,5 x 69 x 8,5 mm, súlya pedig 138 gramm, így karcsú és meglehetősen könnyű. Mini-SIM-et használ, és minimalista, mégis kifinomult külső keretezi. A telefon esztétikáját tovább fokozza a monokróm fekete szín, amely az egyetlen elérhető opció volt. A márkajelzés finom, megragadva a Prada jellegzetes minimalizmusának lényegét.
Megjelenítés
A telefon 4,3 hüvelykes IPS LCD kijelzője 480 x 800 pixel felbontású. Míg a képernyő-test arány körülbelül 59,8%, ami akkoriban versenyképes volt, a 217 ppi-s pixelsűrűség a mai szabványok szerint kissé kevésnek tűnhet. A kijelző minősége azonban a maga idejében egészen elfogadható volt, élénk színeket és megfelelő betekintési szögeket biztosított, amit a tekintélyes, 1031:1 kontrasztarány is alátámasztott.
Teljesítmény és szoftver
A motorháztető alatt az LG Prada 3.0 egy TI OMAP 4430 lapkakészletet rejt, kétmagos, 1,0 GHz-es Cortex-A9 CPU-val és PowerVR SGX540 GPU-val. A kezdetben Android 2.3.7 Gingerbread rendszerrel piacra dobott készüléket Android 4.0 Ice Cream Sandwich-re frissítették, amely jobb funkciókat és modernebb kezelőfelületet hozott magával. Az 1 GB RAM-mal és a microSDHC kártyával bővíthető 8 GB belső tárolóval a telefon a korához képest tisztességes multitasking-képességeket kínált, bár a mai szabványok szerint nehézségekbe ütközhet az erőforrás-igényes alkalmazásoknál.
Ad
Kamera
A készülék egyetlen 8 MP-es hátsó kamerával van felszerelve, amely autofókusszal és LED vakuval rendelkezik, és 1080p videók 30fps sebességgel történő felvételére képes. A kamera teljesítménye dicséretes volt, részletes képeket készített egy 2012-es év eleji okostelefonhoz képest. Egy 1,3 MP-es előlapi kamera is található az alapvető szelfikészítéshez és videohívásokhoz. Bár ma már nem feltétlenül élvonalbeli, a kamera akkori népszerűségét a megbízhatósága és a vele rögzíthető média minősége erősítette.
Audio és multimédia
Az LG Prada 3.0 masszív multimédiás élményt nyújt, hangszóróval és 3,5 mm-es fejhallgató-csatlakozóval egyaránt rendelkezik, így audio kiegészítők széles skálájával biztosítva a csatlakoztathatóságot. A hangtesztek szerint a telefon 66 dB-es hangintenzitással, 65 dB-es zajjal és erősebb, 75 dB-es csengőhanggal teljesített. A minőségi értékelések -85,5 dB-es zajszintet és -83,3 dB-es keresztbeszólást jelző értékek azt mutatják, hogy a hangkimenet általában tiszta és kielégítő az alkalmi zenehallgatáshoz.
Csatlakoztathatóság
Ami a csatlakoztathatóságot illeti, az LG Prada 3.0 több technológiát is támogat, köztük a Wi-Fi 802.11 a/b/g/n kétsávos támogatással, a Bluetooth 3.0, A2DP, EDR és NFC-t, így a korához képest jól csatlakoztatható készüléknek számít. GPS és A-GPS képességekkel megbízható navigációs funkciókat biztosított. Az MHL TV-out funkció jelenléte pedig a médiamegosztás megkönnyítésében mutatta meg az erősségét.
Az akkumulátor élettartama
A telefont egy kivehető 1540 mAh kapacitású Li-Ion akkumulátor táplálja, amely akkoriban 2G és 3G hálózatokon egyaránt 330 órányi készenléti időt kínált. A beszélgetési időt 2G-n 4 óra 20 percig, 3G-n pedig 5 óráig dokumentálták. Bár a készülék tekintélyes élettartamot kínált, a gyakori felhasználók a nap folyamán gyakran nyúltak a töltőért.
Összegzés
Az LG Prada 3.0 a fénykorában olyan készülék volt, amely sikeresen ötvözte a formát a funkcióval, és mind a technológia szerelmeseinek, mind a stílustudatos fogyasztóknak kedveskedett. Bár a készüléket már nem gyártják, és a modern okostelefonok már nagymértékben felülmúlták, mégis a technológiai divattörténelem egyik darabja maradt. A bevezetésekor 210 EUR körüli áron kínált egyedi márkabarát vonzerőt, amely a felhasználók egy bizonyos szegmensét különböztette meg. Ma már nosztalgikus emléket állít az okostelefonok tervezésében és az együttműködésen alapuló innovációban elért eredményeknek.
Ad