Ad

Bevezetés
A 2016 júniusában megjelent Huawei MediaPad M2 7.0 egy sokoldalú készülék, amely egyesíti egy tablet és egy telefon funkcióit. Annak ellenére, hogy megszűnt, továbbra is figyelemre méltó a dizájn, a teljesítmény és a megfizethetőség keveréke miatt. Ez az áttekintés a különböző funkcióit vizsgálja, kiemelve mind az erősségeit, mind a gyengeségeit, hogy átfogó képet adjon a készülékről.
Tervezés és kivitelezés
A MediaPad M2 7.0 elegáns és modern kialakítású, 187,4 x 105,8 x 8,2 mm méretű és 250 gramm súlyú. Egy 7 hüvelykes készülékhez képest viszonylag könnyű és hordozható, így kényelmesen kézben tartható és használható akár egy, akár két kézzel. A készülék többféle színben, többek között fehér, kék, arany és rózsaszín színben volt kapható, így a különböző esztétikai preferenciáknak is megfelelt. A két SIM-kártyás képesség sokoldalúságot biztosít, különösen azon felhasználók számára, akiknek több számot kell kezelniük.
Megjelenítés
A 7,0 hüvelykes IPS LCD kijelzővel rendelkező MediaPad M2 7.0 1200 x 1920 képpont felbontást kínál, ami körülbelül 323 ppi szilárd pixelsűrűséget eredményez. Ez a felbontás biztosítja, hogy a képek és a szöveg élesen és tisztán jelenjenek meg, jó élményt nyújtva az olvasáshoz, a webböngészéshez vagy a videónézéshez. A 16:10-es képarány különösen hatékony a médiafogyasztáshoz, bár a hagyományos telefonos feladatokhoz vagy a portré mód használatához talán kevésbé ideális.
Teljesítmény
A készülék magját a Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615 lapkakészlet hajtja, amely a megjelenésekor egy kompetens középkategóriás processzor volt. Az 1,5 GHz-es és 1,0 GHz-es Cortex-A53 magok kombinációjával rendelkező okta-core CPU, Adreno 405 GPU-val párosítva, megfelelő teljesítményt nyújt a standard alkalmazásokhoz és a mérsékelt többfeladatos működéshez. Az igényes játékokhoz vagy jelentős grafikus feldolgozási teljesítményt igénylő szoftverekhez azonban kevésbé alkalmas. Az EMUI-val ellátott Android 5.1.1 Lollipop operációs rendszerrel futó felhasználói felület, bár elavult, továbbra is működőképes, de hiányzik belőle néhány, a későbbi Android-verziókban elérhető modernizált funkció.
Ad
Kamera
A MediaPad M2 7.0 egyetlen 13 MP-es hátlapi kamerával van felszerelve, f/2.0 rekeszértékkel, autofókusszal és LED vakuval. A kamera jó fényviszonyok mellett tisztességes állóképeket készít, de gyenge fényviszonyok között nehezen boldogul. A videós képességek jelen vannak, bár ezek inkább az alapszintű teljesítményelvárásokhoz igazodnak. Az előlapi 5 MP-es kamera elegendő a szelfikhez és a videohívásokhoz, és alkalmas azoknak a felhasználóknak, akiknek nem fontosak a nagy felbontású képek.
Akkumulátor és hang
A MediaPad M2 7.0 figyelemre méltó erőssége a nem cserélhető 4360 mAh Li-Ion akkumulátor, amely jelentős élettartamot biztosít az egész napos használathoz, tekintettel a készülék viszonylag energiatakarékos összetevőire. A hangszóró és a 3,5 mm-es fejhallgató-csatlakozó praktikus funkciók, amelyek növelik a hangzás sokoldalúságát, támogatva a privát és a közös zenehallgatás élményét egyaránt.
Csatlakoztathatóság és további funkciók
A csatlakoztathatóságot jól támogatja a Wi-Fi a/b/g/n szabvány, a Bluetooth 4.0 és a GPS. Hiányzik azonban az NFC és a rádiós képességek, ami hátrányt jelenthet azon felhasználók számára, akik ezeket a speciális funkciókat keresik. A microUSB 2.0 port tükrözi a készülék megjelenésének idejét, mégis elavultnak tűnik a jelenlegi USB-C trendekkel együtt. Az oldalra szerelt ujjlenyomat-érzékelő kiemelkedik, amely kényelmes és biztonságos hozzáférést biztosít a készülékhez.
Összegzés
A Huawei MediaPad M2 7.0, amelynek induláskor 200 EUR körüli ára volt, a maga idejében meggyőző csomagot kínált, és nagy hangsúlyt fektetett a kijelző minőségére és az akkumulátor élettartamára. Bár bizonyos szempontok, mint például a kamera és a feldolgozási teljesítmény nem felel meg a mai szabványoknak, továbbra is megbízható választás az alkalmi felhasználók számára, akik a nagyobb képernyőméretet részesítik előnyben egy mobileszközben. Megszűnése korlátozza az új vásárlásokat, de még mindig jó szolgálatot tehet a másodlagos piacokon vagy tartalékeszközként az alapvető multimédiás és kommunikációs igények kielégítésére.
Ad